3 pytania dla Twojej strony internetowej.

Zanim zlecisz wykonanie strony internetowej, przygotuj się. 

Poniżej przedstawiam Tobie trzy pytania, na które warto, abyś odpowiedział/odpowiedziała zanim zlecisz wykonanie strony internetowej. Przeczytaj uważnie, zapisz swoje odpowiedzi i wnioski. Dzięki temu Twoje rozmowy z firmą, osobą, której zlecisz wykonanie Twojej strony internetowej będą przebiegały sprawniej, szybciej i skuteczniej. Jako przedsiębiorca zależy Ci zapewne na wynikach, prawda?

Jestem Wiolka, mama, żona, ultramaratonka, autorka książki Tronditle. Zawodowo tworzę strony internetowe, dzięki czemu pomagam Klientom budować silne, skuteczne i stabilne biznesy online. 

Zrób ze mną stronę internetową 300x173 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej.
Wiolka Czuryńska

Tyle o mnie, bo przecież nie czytasz tego artykułu, aby poznać mnie. To możesz zrobić na na mojej stronie w zakładkach O MNIE oraz MOJE PASJE lub na fanpage. Jeśli masz ochotę odwiedź mnie także na moim prywatnym koncie Facebook, gdzie częściej dzielę się swoimi pozostałymi pasjami.  

poprzednim artykule pisałam dlaczego ważne jest, aby się przygotować oraz kto tworzy strony internetowe. Jeżeli jeszcze nie czytałeś, to zrób to teraz. Realizuj wszystkie etapy po kolei. To bardzo ważne dla końcowego efektu Twojej strony.

„Gdybym miał w ciągu godziny podjąć decyzję, i miałbym na to jedną godzinę, to przez 40 minut badałbym problem, przez 15 minut sprawdzałbym, czy to dobrze zrobiłem i w ciągu 5 minut podjąłbym decyzję.”

Albert Einstein

Zatem masz już zapewne kartkę i coś do pisania. Poniżej zamieszczam najważniejsze pytania, na jakie warto, abyś sobie odpowiedział/odpowiedziała zanim zlecisz stworzenie strony internetowej.

1. Dlaczego chcę stronę internetową? Jakie ma być jej przeznaczenie? Po co jest mi strona internetowa?

Jest to jedno z najważniejszych pytań. 

Strony internetowe mają różne cele. 

Głównymi, które zazwyczaj są brane pod uwagę to:

    • STRONA WIZYTÓWKA – Możesz chcieć budować swoją markę, mieć miejsce w sieci, które będzie dawało Ci większą rozpoznawalność.
    • STRONA SPRZEDAŻOWA – Chcesz sprzedawać w sieci? Zatem ten cel będzie Twoim celem. Jeśli jeszcze nie wiesz dokładnie i szczegółowo kim jest Twój klient, to to jest odpowiedni moment aby się nad tym zastanowić. Od tego bowiem zależą komunikaty jakie będziesz wysyłać. Cała strona powinna odpowiadać na potrzeby Twojego Klienta. Zakładam, że wiesz co sprzedajesz 1f609 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej. zatem tego teraz nie musisz pisać. O to zapytam Cię podczas wstępnej rozmowy jeżeli będziesz chciał sprawdzić, czy jestem odpowiednią osobą do zrealizowania Twojej strony.
    • BUDOWANIE POZYCJI EKSPERTA – Masz lub Twoja firma ma szeroką wiedzę w temacie którym się zajmujesz? Klienci często kierują do Twojej firmy pytania? Świetnie. Wykorzystaj to prowadząc bloga, a może nawet kanał na Youtube… Myślisz, że dzisiaj wszystko można znaleźć w sieci, więc powielanie informacji nie ma sensu? Otóż nie. Po pierwsze zdarza się, że nie znajduję odpowiedzi na swoje pytanie. Nie dalej jak dzisiaj (25.04.2020 r.) szukałam informacji jak prawidłowo i bezpiecznie pływać z boją ratowniczą. Niestety nigdzie nie znalazłam takiej informacji. Gdyby jakaś firma miał na swojej stronie tą odpowiedź na pewno zyskałaby mocno w moich oczach. Wyróżniłaby się na tle innych firm sprzedających tzw. Pamelki i na pewno pozostałby przeze mnie zapamiętana. Po drugie Klienci chcą porad Twojej firmy, bo to od Ciebie chcą kupować, prawda? A Ty chcesz być postrzegany jako ekspert. Prowadzenie bloga jest obok kanału na Youtube i Fanpage Facebook najlepszym na to sposobem.
    • FORUM – Twoi Klienci zadają bardzo dużo pytań, a zakres Twoich usług jest szeroki? Może chcesz stworzyć Forum? To świetne narzędzie do budowania zaangażowania Klientów.
    • PORTFOLIO – może jesteś artystą, malarzem, fotografem, tworzysz unikatowe rzeczy? Potrzebujesz stworzyć swoją wystawę dzieł? Ile kosztuje wynajęcie sali, aby zorganizować wystawę? Jak długo będą ją widzieli inni? A jak długo Twoje prace będą zachwycały na stronie internetowej? Już rozumiesz?
    • PORTAL SZKOLENIOWY – tworzysz kursy? Świetnie. Strona internetowa realizująca taki cel pozwoli Ci zautomatyzować sprzedaż, a Twoim Klientom pozwoli na naukę w dowolnym momencie dnia.
    • LANDING PAGE – potrzebujesz zbierać kontakty, masz prezent dla Twoich Klientów który chcesz im dać za zapis do swojego newslettera? Nic prostszego. Stworzę dla Ciebie profesjonalną stronę lądowania.
    • PORTAL REZERWACYJNY – rezerwacja miejsc, wizyt, zamawianie posiłków i wiele innych… Tylko Ty wiesz co tak naprawdę potrzebujesz.

Chcę abyś wiedział/wiedziała, że Twoje cele mogą być różne. Mało kto decyduje się na jeden cel. I to jest okej. Sama na swojej stronie realizuję ich kilka. Ciekawe, czy wiesz już jakie cele mogą być w Twoim przypadku? Jeżeli masz ochotę, możesz do mnie napisać. Odpisuję na każdy e-mail. 

Zanim przejdziesz dalej zapisz swoje odpowiedzi. 

Zapisz swoje odpowiedzi 150x150 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej.
Notuj dane o swojej stronie internetowej

2. Jakie mam obecnie miejsca w sieci? Co już zrobiłam do tej pory?

W mojej opinii, w każdym przedsięwzięciu bardzo ważne jest określenie własnych zasobów i możliwości. Jeżeli będziesz wiedział/wiedziała jak kształtuje się Twoja obecna sytuacja będzie Ci łatwiej przystąpić do działania. 

Jeżeli masz już jakieś swoje miejsca w sieci, być może jest to Fanpage, być może kanał na Youtube, spisz je teraz wszystkie wraz z linkami i celem ich powstania. 

Będzie Ci to potrzebne w późniejszym etapie projektowania strony. 

Zanim przejdziesz dalej zapisz swoje odpowiedzi. 

Zapisz swoje odpowiedzi 150x150 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej.
Notuj dane o swojej stronie internetowej

3. Ile czasu przeznaczam na działania w sieci? Jak często zamieszczam posty?

Na to pytanie odpowiadaj tylko, jeżeli masz już jakieś miejsca w sieci. Załóżmy, że masz Fanpage.

Postaraj się możliwie najdokładniej i najszczerzej opisać działania jakie wykonujesz. Jak często zamieszczasz posty, o jakiej porze, ile czasu zajmuje Ci odpowiadanie na komentarze, e-maile, a ile czasu na tworzenie treści. Nawet jeśli nie wykonujesz tych działań samodzielnie to w Twojej firmie ktoś się tym zajmuje, prawda? Poproś tą osobę, aby sporządziła dla Ciebie raport.

Zastanawiasz się dlaczego te dane będą Ci potrzebne? Myślisz… strona to przecież strona. Ja chcę mieć tylko stronę wizytówkę, więc nie będzie przy niej pracy… Niestety mylisz się. Nawet najprostsza strona wymaga, aby nią zarządzać. Jeżeli zostanie zostawiona samej sobie, po jakimś czasie stanie się bardziej podatna na ataki, wirusy oraz stanie się przestarzała. Oczywiście możesz te działania zlecić firmie zewnętrznej lub osobie, która zajmuje się zarządzaniem stronami zawodowo, np. mi 1f609 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej.
D
odatkowo celem każdej strony i także jej efektem jest zwiększony ruch w innych miejscach w sieci, a w konsekwencji rozwój Twojej firmy. 

Zanim przejdziesz dalej zapisz swoje odpowiedzi. 

Zapisz swoje odpowiedzi 150x150 - 3 pytania dla Twojej strony internetowej.
Notuj dane o swojej stronie internetowej

Nie masz żadnego miejsca w sieci?

Moja rada… załóż najpierw Fanpage na Fb i sprawdź przez miesiąc, czy potrafisz zachować regularność postów. Np. 3 razy w tygodniu.  To będzie świetny trening przed prowadzeniem bloga, odpowiadanie na wiadomości Klientów, a także  będzie dobrym sposobem na sprawdzenie, które treści, które Twoje produkty są w sieci bardziej atrakcyjne dla Twoich odbiorców. Może się okazać, że to co Tobie wydawało się dobrym pomysłem takim nie jest dla Twoich odbiorców. Polecam Ci Fanpage na początek także dlatego, że jest on całkowicie darmowy. Potrzebujesz jedynie czasu na jego wykonanie oraz zarządzanie nim. Stworzenie strony zaś, poza czasem niezbędnym jaki musisz poświęcić wymaga całkiem sporych nakładów finansowych.

Już wiesz, że potrzebujesz stronę internetową. Co dalej?

O tym opowiem Ci w kolejnym wpisie 😉. 

Napisz do mnie w komentarzu. Chętnie z Tobą porozmawiam i odpowiem na Twoje pytania.

Wiolka Czuryńska

Zawodowo tworzę skuteczne strony internetowe pomagające zarabiać przedsiębiorcom. Z misji wpieram kobiety w dbaniu o własną energię, zdrowie, siłę i sprawność niezbędne do realizacji pasji i celów. Prywatnie jestem kobietą, która realizuje się w wielu rolach i na wielu płaszczyznach. Jestem żoną, mamą, biegaczką biegów długodystansowych. Czas wolny uwielbiam spędzać aktywnie. Podróżuję, szydełkuję, tworzę w drewnie i gotuję.

Dodaj komentarz